Preskočiť na hlavný obsah

V sobotu

chcem zvyčajne stihnúť všetko. Dobre sa vyspať, ísť na trh a dať si dobrú kávu, potešiť sa v kníhkupectve, nakúpiť na víkend, vyprať a urobiť očistu bytu, stretnúť sa so sestrou pri čaji, šiť deky pre dvojčatá  a jasne, že dobre a hlavne rýchlo uvariť. S odretými ušami sa mi to aj zadarilo :). A na obed som pripravila:

                                 expresnú   Fazuľovú polievku s TARTE FLAMBÉE


2x 400 g  konzervy bielej fazule - pre šetrenie času

3 zemiaky
koriander - alebo petržlenová vňať
koreniny podľa chuti - t.j.čerstvo namleté čierne korenie, soľ
kúsok udeného - nemusí byť


    Postup taký jednoduchý,aby človek stíhal vykonať všetko, čo si  v sobotu zaumienil. Takže do hrnca nalejeme trochu oleja. Popražíme na ňom na kocky nakrájané zemiaky, pridáme trochu nasekaného koriandru, zalejeme vriacou vodou - množstvo záleží od vašej chuti, pridáme udené - dochutíme a varíme do uvarenia zemiakov. Pridáme umytú a precedenú fazuľu. Časť fazuľky odoberieme a ostatok vymixujeme do hladka. Nakoniec pridáme odobraté fazule a prípadne zahustíme hladkou múkou, to len v prípade,že neodhadnete správne hustotný pomer . Podávame s nakrájaným udeným a čo je najdôležitejšie s novinkou z Apetitu 11/2011 cibuľovým koláčom, alebo skôr cibuľovým chlebíkom, ktorý sa volá



                                                              TARTE  FLAMBÉE


ten si ale musíte pripraviť o niečo skôr, je nutné ho dať vykysnúť 2 hodiny. Alebo to urobte ako ja, že som si ho predpripravila deň pred pečením, t.j. cesto mi kyslo celú noc v chladničke.



Suroviny:   400 g hladkej múky
                     1 sáčok sušeného droždia t.j. 7g
                         štipka soli
Náplň: 200 g slaniny, nakrájanej na prúžky- ja som robila vegetariánske
               3 stredne veľké cibule
           200 ml creme fraiche
           soľ, čierne korenie, štipka nastrúhaného muškátového orieška
           200 g nastrúhaného ementálu


Zmiešajte droždie s 2 PL /ja som dala 3/ vlažnej vody a nechajte vykysnúť. Nepoužívajte čerstvé droždie, na tento chlebík sa nehodí, lebo cesto by vykyslo až príliš.
V miske preosejte múku, pridajte soľ, kvások a 200 ml vlažnej vody - všetko premiešajte vareškou. Vypracujte nelepivé cesto.
Cesto presuňte na pracovnú dosku a dokonale ho vypracujte. Potom ho nechajte na 2 hodiny kysnúť. Alebo ho odložte do chladničky a na druhý deň pokračujte. 
Rúru zapnite na 200°C. Vykysnuté cesto rozdeľte na 3 rovnaké diely a každý vyváľajte na pomúčenej doske.
Cesto musí byť tenké asi 2-3 mmm. Vytvarujte ho do požadovaného tvaru. Cesto preneste na plech, vyložený papierom na pečenie. Poprepichujte cesto vidličkou - to som zabudla, nič sa nestalo :). Creme fraiche dochuťte koreninami a rozotrite ho po ceste. Koláč posypte na plátky nakrájanou cibuľou, prípadne slaninou a nakoniec syrom. Pečte v rozohriatej rúre 10 minút do zlatista.


 
 


Komentáre

  1. vidim ze posledne cislo v poslednych prispevkoch bloggeriek fičíí.. o tarte flambee som citala a vyzera to mnam, asi musim skusit :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Najprv som nevedela, čo to TARTE FLAMBÉE je, ale už som v obraze. Pod týmto názvom som túto pochúťku nepoznala.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Marysity,fičí,fičí, Apetit zvyčajne nesklame.
    Kinga, ani ja som nechyrovala,že to má taký názov.Som vďačná za každé chlebové cesto - v prípade, že doma nie je chlieb a obchody sú zatvorené.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Chlieb

Tento recept pozná celý svet. Okrem mojej sestry :), aj preto ho tu dávam. Pod názvom  chlieb bez miesenia. Jeho príprava je tak neuveriteľne jednoduchá, že sa tomu ani nečudujem. Príprava bola zverejnená ( aj na videu)  na   www.nytimes.com  už v roku 2006. Takže, ak ste ho doteraz neupiekli  a túžite položiť na stôl domáci chlieb, bez toho aby ste vstávali na zamiesenie cesta  o 4 hodine ráno, ako naše babičky, smelo do toho.                                                                    CHLIEB bez miesenia 3 hrnčeky chlebovej múky, ja som použila T650 + trochu na poprášenie (1hrnček=250ml) 1/4 ČL sušeného droždia 1 a 1/4 ČL soli 1 a 1/4 pohára vody liatinový hrniec s pokrievkou, ak nemáte dobre poslúži aj sklenená misa s pokrievkou 1. Do nádoby dáme múku, droždie, soľ a premiešame. Pridáme vodu a premiešame. S miešaním to nepreháňajme, pre lepšie pochopenie si pozrite video. Potom cesto prikryjeme potravinovou fóliou a necháme v pokoji pri teplote cca 21 °C kysnúť 1

Brownies

foto od môjho muža -Kojšov-ružičky na záhrade                                                               je myslím dobrá voľba na upršaný prázdninový deň. Pôvodne som síce mala zámer upiecť nejaký svieži ovocný, ale všetko ovocie bolo pojedené a v šuflíku na mňa už dlhšie poškulovali čokolády na to určené.                                                 BROWNIES                                                                                        na malý plech                                                  300 g kvalitnej 74% čokolády     110 g masla                                                                       3   vajcia         90 g hladkej múky      1  pohár  hnedého cukru (môžte aj 3/4 pohára)                                                                                       1 ČL prášku na pečenie                                                                         Čokoládu + maslo rozpustíme nad parou. Necháme vychladnúť. Vymixujem

Nestihnem

Prag from Konstantin Escher on Vimeo .     toho tak veľa ako na videu, ale o čo sa za túto nedeľu v Prahe pokúsim :))) : -    vidieť a inšpirovať sa  novými výstavnými  kúskami na http://www.praguepatchworkmeeting.com/  a nemám v úmysle sa veľmi brániťnovým skladovým zásobám vo forme látok- keby ste videli tie moje, tak by ste mi to určite zakázali, však Ľudka :))),  -   dať si kávu v mojej obľúbenej kaviarni Spomienky na Afriku, vlastne už sa volá  Cafe Ebel,myslím aspoň, http://ebelcoffee.cz/cz  -   uknižkovať sa v kníhkupectve LUXOR na Václaváku http://neoluxor.cz/pobocky/palac-knih-neoluxor/ , v nedeľu otvorené do 19,00,        alebo si len tak vyložím nôžky (počasie sa má pokaziť,tak neviem-neviem) a budem pozerať na Vltavu,        tak mi prosím poprajte šťastnú cestu a naschledanou! PS: Milá moja rodina hlásim, že opäť začnem fungovať, ako sa patrí,už sa na to teším :)))!